The Hong Kong (left) and Taiwan (right) posters for "Mainichi, Ka-san".

香港では、ブロードウェイ・シネマテーク(百老匯電影中心)のみで上映。タイトルは『毎日媽媽』(媽媽は中国語の「母」)。テレビ東京系で放送されているアニメシリーズも、現地の地上波放送局(TVB)にて7日(土)より放送が始まる。

台湾では、すでにテレビアニメシリーズが放送中で、タイトルは『元氣媽媽』。台北、台中、高雄など主要都市を中心に計17館で上映される。公開を記念して原作者・西原と台湾の“お母さん”たちとの交流会など、現地でのプロモーションイベントも予定されている。



隨著母親節到來,轟動日本、超強爆笑催淚的超級無敵媽媽將登場。電影《元氣媽媽》改編自漫畫家西原理惠子感動無數讀者的同名暢銷漫畫,她在作品中即使面對人生至慟所流露出的樂觀態度,更被日本網友譽為:「這個媽媽比佐賀的阿嬤更強。」

原著漫畫內容根據西原理惠子本人獨立養育一對天兵兒女,還要應付酒鬼前夫與無厘頭老母親的爆笑感人生活點滴所繪。在日本已熱暢170萬冊,五年前一問世時,即獲日本文化局媒體藝術優秀賞、手塚治蟲文化賞等大獎,更難得的是,隔年還被日本著名的達文西雜誌讀者票選為「年度最賺人熱淚的書」。

《元氣媽媽》這部動人的漫畫作品前年改編成同名溫馨搞笑電視卡通後,今年終於真人化搬上大銀幕!邀集小泉今日子、永瀨正敏兩大巨星主演,要以超強爆笑與催淚彈之姿,分分秒秒突擊打動影迷。

電影《元氣媽媽》描述身兼漫畫家與母親兩職的西原(小泉今日子飾),每天在家埋首趕稿創作,還要付應一對頑皮兒女,時時刻刻不按牌理出牌的任何突發狀況。另外,原是戰地攝影師的丈夫鴨志田(永瀨正敏飾),卻因長期目睹戰場上的殘酷殺戮而酗酒成癮,不斷重複出入於戒酒中心。然而,西原面對的所有生活辛酸,都透過她所畫的漫畫作品一笑置之。她就這樣充實樂觀地度過每一天,直到有一天,她發現上帝竟然對她們一家人開了一個叫人刻骨銘心的玩笑…。

漫畫家西原理惠子用自己的人生故事,來描繪現代女性心聲。透過電影《元氣媽媽》,我們看到她獨自扛起養家責任,一卸下工作就全心照顧孩子,與丈夫發生爭執時,絲毫不勉強自己也不默默忍受,是個完全無造作的女性。就算是眼淚也要轉化成笑容的生活方式,給予現代的女性們許多勇氣與元氣。而且,因為她的真實,還有因她改變的家庭趣事捧腹大笑的我們,也能因此被鼓吹,在面對生命的重大衝擊時,能勇敢地以昂首的姿態大步邁向前方。

飾演主角夫婦的是小泉今日子與永瀨正敏。其它卡司還包括正司照枝、古田新太、大森南朋、田?智子、光石研等等。導演小林聖太郎,其初出道的導演處女作「家族的秘密」(06),即獲日本電影導演協會新人賞。小林表示:這部電影可以讓你發自內心的認為「雖然充滿了酸甜苦辣,但人生是開心的。」

原著漫畫作者西原理惠子本人,也將於下週5月13日電影上映時,來台和觀眾朋友以及台灣的媽媽們見面,考察體驗一下在台灣媽媽們的日常生活狀況與百態,並且將它記錄、發表在下個作品當中。

by bazingaon May 6, 2011

It’s been revealed that the film “Mainichi Ka-san” (“Everyday, Mother”), starring Koizumi Kyoko, will be shown in theatres in Hong Kong and Taiwan starting May 12th and 13th, respectively. In both cases, the film will be shown with Chinese subtitles.

The local posters for the film features an encouraging message regarding the 2011 Tohoku earthquake, and the first week revenue in Hong Kong will be donated to Japan for disaster relief.

-
The film is the live-action adaptation of a popular manga by Saibara Rieko, and is based on the author’s actual life. The story follows mangaka Saibara (played by Koizumi) and her alcoholic husband Kamoshida (played by Nagase Masatoshi), through their divorce, reunion, and eventually, Kamoshida’s death.
-

In Japan, the film has been playing in theatres since February 5th, and generating interest partly due to the fact that the two lead actors also used to be married to each other.  The film was a box office hit in Japan, drawing over 500,000 viewers.

In Hong Kong, “Mainichi Ka-san” will be shown in 1 theatre (Broadway Cinematheque), but in Taiwan, the film is being released in 17 movie theatres. The anime series based on the manga will start airing this month in Hong Kong, and has already started airing in Taiwan.
arrow
arrow
    全站熱搜

    葉總裁 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()