Burma releases Aung San Suu Kyi
November 13, 2010

The military authorities in Burma have released pro-democracy leader Aung San Suu Kyi earlier today. The 65-year-old Nobel Peace Prize winner (honoured in 1991) has been detained under house arrest for 15 years of the past 21 years.

Aung San Suu Kyi helped set up the National League for Democracy (NLD) party which won the 1990 general election despite her arrest a year earlier. But the military, which rules the Southeast Asian nation since 1962, refused to relinquish power.

Military-backed Union Solidarity and Development Party (USDP) won the country’s first election in 20 years last Sunday. The ballot was widely condemned though.

Read more about Aung San Suu Kyi on BBC (news) and Wikipedia (bio).



 上周末獲釋的緬甸民主運動領袖翁山蘇姬十五日接受英國廣播公司(BBC)專訪時表示,她深信緬甸終將實行民主制度,但她不曉得要花多長的時間。而她希望進行一場「非暴力革命」,以結束軍政府的統治。

 翁山說,她期望的是緬甸軍政府改變,而不是垮台。民眾所要的,只是能夠在安全和自由的基礎上,過好一點的日子。至於如何結束軍政府統治,她說:「在軍事統治背景下推動『絲絨革命』有點奇怪,所以我們說,用『非暴力革命』。」

 翁山蘇姬另向記者表示,她願意和軍政府領導人丹瑞大將會面,透過對話化解彼此歧見。「全國民主聯盟」發言人說,翁山打從一開始就主張對話,但是否會正式致函丹瑞大將要求會面,目前仍不知道。

 翁山在解除軟禁後的第一次專訪中告訴BBC說,她首先要做的就是傾聽所有人民和團體的需求,也要傾聽其他國家的看法,從而找出能被最多人接受的方案。分析家解讀說,翁山的談話顯示她願意考慮各種可能,包括如果民意希望西方國家取消對緬甸的制裁,她也願意支持。

 翁山蘇姬十五日已開始投入工作,一早就會見律師,商量如何為她創立、如今已被軍政府解散的全民盟恢復合法地位,稍後並接見全民盟分布在全國各地的重要幹部。
arrow
arrow
    全站熱搜

    葉總裁 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()