HMMR
2009/2/6
Rock/Powerpop/Pop
www.myspace.com/robinbeck
www.robinbeckrocks.com



01. Hide your heart
02. Don't lose any sleep
03. If you were a woman and I was a man
04. Hold back the night
05. Save up all your tears
06. In a crazy world like this
07. Tears in the rain
08. A heart for you
09. Sleeping with the enemy
10. First time
11. Love is divine
12. Lost Summer days
13. Superstar
14. Changed for good

『First time, first love.Oh what feeling is this.Electricity flows,With the very first kiss,Like a break in the clouds,And the first ray of sun.I can feel it inside,Something new has begun...』

耳邊傳來熟悉旋律,聽見『First time』不禁讓人想乾一口玻璃瓶裝可樂,經典廣告歌曲似乎也是八十年代不可遺忘的記憶,1987-1988年美國可口可樂『You Can't Beat the Real Thing』與『Coca-Cola is it』等系列廣告主題曲『First time』,讓演唱者Robin Beck一舉攀上事業巔峰,躍上全球排行,儘管擁有沙啞高亢嗓音,之後卻無法贏得成功商業銷售,而成為另一個曇花一現的歌手。

來自紐約布魯克林區的Robin Beck(蘿賓貝克),雖沒有受過專業歌唱訓練,卻天生擁有好歌喉,七十年代被音樂人Alex London發掘後便開始學習歌唱藝術,並累積俱樂部與樂團表演經驗。1979年,獲得唱片合約發行首張專輯『Sweet Talk』,邀請當時即將串紅的Irene Cara(艾琳卡拉)及小有名氣的Luther Vandross(路瑟范德魯斯)合作卻沒有受到注意。Robin Beck事業契機來自廣告歌工作,1987年至1988年演唱美國可口可樂廣告歌,同年發行單曲『First time』先後奪得英國、愛爾蘭、德國、澳洲近十國冠軍,法國更創下二十萬佳績,隔年唱片公司趁勝追擊發行第二張專輯『Trouble Or Nothin'』,單曲『Save Up All Your Tears』(德國Top5)與『Tears In The Rain』(德國Top22)是少數打進排行榜的作品,2006年瑞典電音團體Sunblock重新混音『First time』再次獲得歐洲多國Top10。2008.4.25 Joe



Robin Beck - Tears In The Rain


It's a rainy night and it's over
(那是個走向終點的雨夜)
Tears are gonna fall any minute now.
(淚滴將不停落下)
And I know that it's you I gotta get over
(我試圖把你忘記)
I know I do but I don't know how.
(卻不知道如何忘去)

I pretend that I'm in control now
(假裝自己好好的)
I won't fall apart till I walk away.
(遠走之前絕不潰堤)
And I say to myself you're gonna be stronger
(我對自己說你會變的比較堅強)
I tell myself it's better this way.
(這是比較好的做法)

Oh woh
you can't see tears in the rain
(不讓你看見我雨中落下的淚水)
no matter how hard you try
(無論再如何試)
You'll never see anything
(你看不見任何痕跡)
only the rain in my eyes.
(只瞧見我眼旁的雨滴)
You can't see tears in the rain
(不讓你看見我雨中落下的淚水)
so as we're sayin' goodbye
(直到我們道別)
Guess I'll be cryin' in vain
(你以為我會無望的哭泣)
'cause you can't see tears in the rain.
(但我不讓你看見我雨中落下的淚水)

The time has come
(是時候了)
I'm letting go now
(我會釋懷)
I put it all behind me and just turn the page.
(將一切拋在腦後,翻離這一頁)
And I'll make you believe that it don't matter
(讓你相信我不在意)
You'll never see it's all a charade.
(這只不過是一場遊戲)

Oh woh
you can't see tears in the rain
(不讓你看見我雨中落下的淚水)
no matter how hard you try
(無論再如何試)
You'll never see anything
(你看不見任何痕跡)
only the rain in my eyes.
(只瞧見我眼旁的雨滴)
You can't see tears in the rain
(不讓你看見我雨中落下的淚水)
so as we're sayin' goodbye
(直到我們道別)
Guess I'll be cryin' in vain
(你以為我會無望的哭泣)
'cause you can't see tears in the rain.
(但我不讓你看見我雨中落下的淚水)

Tears in the rain
(雨中落下的淚水)
oh no
oh woh.
Ah ha
tears in the rain.
(雨中落下的淚水)

'Cause the rain's gonna fall and you won't see my pain at all.
(雨即將落下,你終究不會看見我的痛)
And the rain comes down I don't wanna go
(雨開始下了,我郤不想離去)

I see the memories flash before my eyes like a ghost.
(回憶魂般似的快速在眼前閃過)
I fantasize that there's a glimmer of hope
(我郤幻想著渺茫的希望)

But it's over
(都結束了)
you'll never be the same.
(你已經不同了)
Oh
you can't see the tears in the rain
(也看不見我雨中落下的淚水)

no matter how hard you try
(無論再如何試)

October 20, 1989
Label: Polygram Records

arrow
arrow
    全站熱搜

    葉總裁 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()