Holiday music group/Alfa
B101010_88697003022


上海聲像出版社
SonyBMG新索音樂提供版權 文音進字<2006>394號
ISRC CN-E04-06-383-00/A.J6


Jay Chou returns to solidify his status as king of Mando-pop.
Even though he is facing enormous pressure because of his role in the new Zhang Yi Mou blockbuster Curse of the Golden Flower, co-starring Gong Li and Chow Yun Fat, Jay has not forgotten his music fans. Known for his own unique style that skillfully incorporates R&B and hip-hop as well as other music genres to weave a melodious sound carpet, Jay has always been very fond of experimenting. His latest album titled Still Fantasy is no exception to the rule.

For his new album, Jay has teamed up with veteran Taiwanese singer Fei Yu Ching who is extremely popular not only in Taiwan, but also in Mainland China and overseas. Music fads have come and gone over the years, but Fei has renamed a household name in Taiwan with his melodious ballads. Now the golden voice of nostalgic classics collaborates with pop giant Jay for the first time. To make a good thing even better, Jay's long-time collaborator Fang Wen Shan was there to inject a special flair into the song through his brilliant lyrics. Over 50 channels broadcast the two music wizards' highly anticipated duet Qian Li Zhi Wai ("Faraway") when it was released on August 23. As for the title of Jay's latest CD, Still Fantasy reflects the immense range of Jay's creativity as he introduces new elements while staying true to his trademark sound. FR:yesasia

專輯評論︰評論轉自︰樂清音高
歌詞依然天馬行空
《夜的第七章》是一首合唱歌曲,曲子來源於早先寫給陶子的《兩個寂寞》,歌詞依然天馬行空,編曲給人很大氣的感覺,接近結尾的一段假聲真是太強了,我不得不感嘆,他的歌越來越難唱了。

親情依然最重要
我一點不懷疑,在周董的世界裡,親情一定是最重要的,從最初的《爸,我回來了》到《爺爺泡的茶》到以媽媽名字命名的《葉惠美》到《七裡香》的《外婆》再到今天的《聽媽媽的話》,他一路都把親人親人放在自己的歌裡,我想這也是很多人喜歡他的原因,即使紅的發紫,家人仍然是他歌裡說明最重要的一塊﹗

中國風依然是主打
周杰倫喜歡中國風,人所共知,《雙截棍》《龍拳》《東風破》《髮如雪》,一路走來,周董都給我們不斷的送來道統統與現代的合璧,這次的首播主打,與小哥費玉清合作的《千里之外》很好的繼承了他的風格,相信你已經領略過了,另外,專輯的最後一首歌叫《菊花台》,據說是《滿城盡戴黃金甲》的片尾曲,真是徹頭徹尾的中國了一把,聽著這歌,我眼前浮現出一個古代男子彈琴吟唱的畫面,歌詞古色古香,曲調悠揚,佳作佳作﹗特別的是它是弦樂貫穿,整體又顯得很有架式和氣勢﹗《本草綱目》用著古代名寫著現代的事,有些鬧,是專輯中唯一一首個人不太喜歡的歌。

我依然是我
《紅模仿》是新的動感地帶主題歌,編曲很有西班牙的感覺,輕鬆而有節奏感,整首歌,Jay用rap為主,表達了作自己的決心,他說“我堅持風格,活在我的世界”,他說 “我常常在想,地球只有一個太陽,為什麼我的影子這麼多這麼像”直白的回應到,他不會改變風格,他要一路走下去,中國風,R&B,你們可以不喜歡,但你們別想讓我改變﹗周董真是現身說法,“我的地盤,聽我的﹗”^_^﹗

情歌依然是最愛
《後退》《心雨》《白色風車》是三首慢板的R&B的情歌,走到今天,他的情歌依然有這樣打動人的力量,我很驚訝,你可以自己評判。

新鮮的嘗試
《迷迭香》是首有點爵士樂感覺的歌,聽他唱來,有些奇怪,但可以接受,也算是有些改變的一個關注點吧﹗
arrow
arrow
    全站熱搜

    葉總裁 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()